T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / MİDYAT - Yolbaşı Halid Bin Velid İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Mrt

ÖĞRENCİLERİN ULAŞIP OYNAYABİLMESİ İÇİN SATRANÇ TAKIMLARI OKULUN KORİDORLARINA YERLEŞTİRİLMİŞTİR.BÖYLELİKLE ZEKA OYUNLARINDAN SATRANÇ'I ÖĞRENCİLER KENDİ ARALARINDA OYNAYARAK STRATEJİK DÜŞÜNME,ÜÇ BOYUTLU DÜŞÜNEBİLME,OLAYLAR ARARSINDA DAHA HIZLI BAĞLANTI KURMA ,GÖRSEL UZAMSAL ZEKA GİBİ ÖZELLİKLERİ GELİŞTİRİRLER.

Mrt

Tatbikat Nasıl Yapılır ?

Olumsuz ve beklenmeyen olaylarla karşılaşmadan önce olay sırasında yapılacak faaliyetlerin deneme ve pratik amaçlı uygulanmasına tatbikat adı verilir. Olumsuz ve beklenmeyen olay olarak her türlü acil durum olayı düşünülebilir. Tatbikat
MADDE 13 – (1) Hazırlanan acil durum planının uygulama adımlarının düzenli olarak takip edilebilmesi ve uygulanabilirliğinden emin olmak için işyerlerinde yılda en az bir defa olmak üzere tatbikat yapılır, denetlenir ve gözden geçirilerek gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetler yapılır. Gerçekleştirilen tatbikatın tarihi, görülen eksiklikler ve bu eksiklikler doğrultusunda yapılacak düzenlemeleri içeren tatbikat raporu hazırlanır.

Günlük hayatımızda ise başımıza gelebilecek bir çok acil ve olağan üstü durum için önceden hazırlıklı olmak amacı ile tatbikatlar yapılmalıdır.

Tatbikat denildiğinde genellikle akla büyük çaplı ve kalabalık organizasyonlar gelmektedir ancak acil durumun niteliğine göre tek kişi ile de tatbikat yapılabilir.

Tatbikat Planı Nasıl Yapılır ?

Tatbikat yapmadan önce tatbikat öncesi, tatbikat anı ve sonrası detaylı olarak planlanmalıdır. Bu planlama sayesinde tatbikatlar istenmeyen olaylara neden olmadan tamamlanabilir.

Tatbikat Konusunun Belirlenmesi

Öncelikle tatbikat yapılabilecek acil durum olayları belirlenmelidir. Bulunduğunuz işyeri veya yaşam alanında bir çok olası acil durum olacaktır. Bunlar en başta yangın ve deprem olmak üzere su basması, hırsızlık, terör saldırısı, elektrik kesintisi, şiddetli hava koşulları, iş kazası, ani hastalık gibi olaylar olabilir. Bulunduğunuz ortama göre bu olayların sayısı ve çeşitleri artacak. 

Ock

Hz MUHAMMED (S.A.S) 'İN EĞİTİM ANLAYIŞI VE EĞİTİM METODLARI

Okulumuz Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni tarafından ,Hz. Muhammed (s.a.v.)'in eğitim anlayışı ve eğitim metotları, İle ilgili olarak okulumuz öğretmenlerine bilgi verdi.Verdiği bilgiler neticesinde ; Peygamberler, insanoğlunun eğitim-öğretim ihtiyacına cevap vermek üzere görevlendirilmiş ve insanlar arasından seçilmiş elçilerdir. Bu görevlendirmenin son halkası olan Hz. Muhammet'in (s.a.) yaşamı ve davranış modelleri, insanın eğitimi ve öğretimine dair birçok örnekle doludur. Onun sözleri, fiilleri, yaşam biçimi, ahlakı, değer yüklü uygulamaları, insan ilişkileri, toplumsal hayattaki duruşu ve diğerine olan bakış açısı, İslam dininin eğitim-öğretim ilkeleri ve metotlarının genel özellikleri hakkında bilgi sunar. Eğitimde ferdi farklılıklar, tedricilik, zamanlama, somuttan-soyuta ilkesi, sevgi ilkesi, anlatma metodu, soru cevap metodu, örnek verme metodu, tartışma metodu gibi modern dönemde eğitim bilimlerinin bize sunduğu prensip ve metotların birçoğunun örnek pratiklerini Hz. Peygamber'in hayatında gözlemleyebilmek mümkündür.

 Hz. Peygamber'in (s.a) eğitim-öğretim esnasında dikkate aldığı bazı önemli ilkeler şunlardır

a.      Ferdi Farklılıklar İlkesi

b.     Tedricilik İlkesi

c.      Zamanlama İlkesi

d.     Somuttan-Soyuta İlkesi

e.      Sevgi İlkesi

Hz. Peygamber'in (s.a) eğitim-öğretim uygulamaları bütünüyle incelendiği zaman onun muhataplarını eğitirken bazı eğitim metotlarından istifade ettiği görülür. Biz bu metotları şu şekilde tespit etmiş bulunuyoruz:

a.Anlatım Metodu

b. Soru-Cevap Metodu

c. Tartışma (İstişare) Metodu

d. Örnek Verme (Temsil) Metodu

e. Kıssa Metodu

f. Model Sunma (Yaşayarak Öğretme) Metodu

g. Özendirme-Sakındırma Metodu:

 

Eğitim-öğretim, hayatın tamamını kuşatan bir faaliyettir. Hatta İslamın ortaya koyduğu anlayışa göre eğitim ve öğretim uygulamalarının asıl ve uzun vadedeki hedefi ahiret mutluluğunu temin etmektir. Bu gerçeği kendisine hareket noktası olarak alan Hz. Peygamber (a.s), daima muhataplarının ahiret saadetlerini öncelemiş, eğitim-öğretime dair teorik ve pratik bütün anlatım ve pratiklerini bu amaca yönelik olarak gerçekleştirmiştir. Bu durum Hz. Peygamber'in (a.s) eğitimci kimliğine özellikle vurgu yapılmasının önemini göstermesi yanında insanlığın, peygamberlerin şekillendirdiği bir eğitim-öğretim anlayışına ne kadar ihtiyaç duyduklarını da göstermektedir.

Ock

Tartışarak Anlaşıyoruz münazara etkinliğimizde 6/B sınıfı öğrencileri  ile  6/A sınıfı öğrencileri arasında Teknoloji Yararlı mı yoksa Zararlı mı? konusu altında tartışarak anlaşıyoruz etkinliğimizi gerçekleştirdik.Türkçe Öğretmenlerimize yaptıkları etkinlik için teşekkür ederiz.

Ock

OKULUMUZ 8.SINIF ÖĞRENCİLERİ LGS SINAVINA DAHA İYİ HAZIRLAMAK İÇİN KOÇLUK SİSTEMİ UYGULAMAKTAYIZ.

HER BİR ÖĞRETMENE BİR YA DA İKİ ÖĞRENCİ EŞLEŞTİRDİK.

ÖĞRENCİLER GÜNLÜK NE KADAR SORU ÇÖZECEĞİNİ HAFTALIK VE AYLIK DERS ÇALIŞMA PROGRAMLARINI DANIŞMAN ÖĞRETMENLERİYLE BİRLİKTE HAZIRLADILAR.KOÇLUK SİSTEMİ ŞU AN ÇOK GÜZEL İLERLİYOR.

YAPILAN DENEMELERDE DE OKULUMUZ 3. VE YA 4. OLMAKTADIR.

Ock

Okulumuzun Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğrertmenleri tarafından Kur'an'ı Kerim'in Ana Konuları ve Muhtevasına yönelik  aşağıdaki konularla ilgili seminerler verildi.

  • İbadet
  • İman
  • Kısaslar

Allah'ın emir ve yasakları

  • Geçmiş kavimlerin yaşadıkları
  • Ahlak kuralları

İnanç kavramı ile ilgili bilgiler

Peygamberler ile ilgili bilgiler 

Ock

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİMİZ TARAFINDAN  HAZIRLANAN HAFTANIN AYET VE HADİSİ OKULUMUZUN PANOSUNDA PAYLAŞILMIŞTIR.BÖYLELİKLE ÖĞRENCİLERİMİZ AYET VE HADİSLERİN HAYATINDA NE KADAR ÖNEMLİ OLDUĞUNU FARK ETTİLER.

Bakara Suresi 129 ayet - Ey bizim Rabbimiz, bir de onlara içlerinden öyle bir peygamber gönder ki, onlara senin âyetlerini tilavet eylesin, kendilerine kitabı ve hikmeti öğretsin, içlerini ve dışlarını tertemiz yapıp onları pâk eylesin. Hiç şüphesiz Azîz sensin, hikmet sahibi Sensin.

Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu: "Kıyamet günü, müminin terazisinde, güzel ahlâktan daha ağır bir şey yoktur Allah teâlâ, çirkin konuşan ve ne konuştuğunu bilmeyenlerden nefret eder" 

Kas

OKUL İDARESİ ÖNDERLİĞİNDE HER BRANŞTAN ÖĞRETMENİN BULUNDUĞU AKADEMİK TAKİP KOMİSYONU OLUŞTURULDU.

Kas

İMAM HATİP OKULLARININ VİZYONU,MİSYONU,DÜNÜ,BUGÜNÜ VE GELEĞİYLE İLGİLİ İMAM HATİP OKULLARININ KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ

1951'de İmam Hatip Okulları açıldığı zaman kaydolan öğrenciler, ilk olmanın heyecanı ve mezun olunca ne olacaklarını bile bilememenin şaşkınlığı içerisinde okumuşlar, 1955 yılında I. devre 1958'de II. devreden mezun olmuşlardır. 1959'da ise Yüksek İslam Enstitüleri açılmış ve mezunların bir kısmı buralara devam etmiş, bir kısmı da mesleklerinde görevlere atanmışlardır. İmam Hatip Okullarının açıldığı yıllarda, bu okullar ve öğrencilere karşı toplumun iki ayrı kesiminin endişeleri ve tereddütleri vardı. Bir kısım halk, bu okulların programlarını, yöntemlerini ehliyetli bir din görevlisi yetiştirmeye yeterli görmüyorlardı. Onlara göre bu okullardan hoca yetişmez, belki mezun olanlar dini içten yıkacak şekilde yetiştirilecekti. Buna karşılık diğer bir kesim ise, bu okulları "Tevhid-i Tedrisat" a aykırı buluyordu. Böyle düşünenlere göre bu müesseseler, devletin temel ilkelerine uyum sağlamayacak, Cumhuriyete karşı, fanatik din görevlisi yetiştirecekti. Bugüne kadar İmam Hatip Liselerinden mezun olanlar bu iki endişeyi de ortadan kaldırmışlardır. Açıldığı yıllardan bugüne kadar mezun olanlar ehliyetli, olgun birer din görevlisi olarak Diyanet İşleri Başkanlığında müftü, İmam Hatip, müezzin ve Kur'an Kursu öğreticiliğinin yanında yükseköğrenime de devam etmişlerdir. 1973 yılına gelinceye kadar sadece Yüksek İslam Enstitülerine devam edebilen mezunların 1973 yılında çıkarılan 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 32. maddesiyle İmam Hatip Lisesi olarak adları değiştirilmiş ve bu okullarda hem mesleğe, hem de yükseköğretime hazırlayıcı programların uygulanmasına başlanmasıyla birlikte istedikleri üniversiteye sınavla girebilmeye başlamışlardır. 28 Şubat denilen 1997 yılında alınan kararlarla öğrenci sayıları düşen İmam Hatip Liseleri mezunlar 2011 yılından bu yana tekrar gözde okullar arasına girmiş ve öğrenci sayıları artmaya devam etmektedir. Aynı şekilde üniversite girmede de bir engel kalmamıştır. 9 Bugün İmam Hatip Lisesi mezunları meslekleri ile ilgili görevlerde ve tıp, hukuk, mühendislik, öğretmenlik gibi birçok meslekte başarılı bir şekilde çalışmanın yanında yurt dışında da çok çeşitli görevlerde çalışmaktadırlar.

Millî Eğitim Bakanlığı'mızın 2023 EğitimVizyonu'nda program çeşitliliği korunarak ve genel ortaöğretimdeki esnek, modüler yapıyla uyumlu hâle getirileceği belirtilen İmamHatip Okulları, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak açılan ve genel ortaöğretim sistemi içerisinde yer alan köklü kurumlarımızdandır.

Bu kurumlar, 3 Mart 1924 tarihli Tevhid-i Tedrisat Kanunu'na dayalı olarak kurulmuştur. 13.10.1951 tarih ve 601 sayılı Müdürler Komisyonu Kararının 17 Ekim 1951 tarihinde dönemin Millî Eğitim Bakanı Tevfik İleri tarafından onaylanmasıyla bugünkü İmam Hatip Okulları resmî olarak açılmıştır. Hâlen, 1973 Tarih ve 1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile 2012 Tarih ve 6287 Sayılı Kanun kapsamında okullarımızda fen, sosyal, dil, spor, sanat ve kültür dersleri ile birlikte Temel İslâm Bilimlerine ait dersler verilmektedir.

2023 Eğitim Vizyonu'nda İmam Hatipler                        

2023 Eğitim Vizyonu kapsamında ise İmam Hatip Okullarının müfredat, ders yapısı ve dil yeterlilikleri iyileştirilecek. İmam Hatip Okulları programlarının ders saati ve ders türü genel ortaöğretim kurumlarına göre çok fazla olduğundan, azaltılacak. Meslek dersleri ile akademik derslerin oranları farklı alanlarda üniversite okuyacak öğrencilere göre planlanacak.

İmam Hatip Ortaokuluna devam eden çocuklarımıza özellikle Arapça ve diğer yabancı dil alanlarında nitelikli destek eğitimleri düzenlenmek üzere yaz okulları açılacak. Yabancı dil öğretmenlerinin mesleki becerilerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim programları düzenlenecek. Arapça ders kitapları dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında tüm dil becerilerini geliştirecek şekilde bir bütün hâlinde tasarlanacak. Arapça öğrenimi etkileşimli kaynaklarla desteklenecek. Arapça öğrenimi etkileşimli kaynaklarla desteklenecek. Toplumsal sorumluluk ve gönüllülük programları ile model uygulamalar İmam Hatip Okulları tarafından hayata geçirilecek.

Mesleki Gelişim ve Akademik Koçluk Sistemi

Okulların fiziksel altyapılarının iyileştirilmesi ve mevcut fiziksel imkânların daha etkin kullanılması için analizler yapılacak. Yükseköğretim kurumlarıyla yapılacak iş birlikleriyle İmam Hatip Okullarındaki çocuklarımızın bilimsel ve entelektüel gelişimlerini desteklemek için bilim, kültür ve sanat alanlarındaki akademisyenler tarafından verilecek farkındalık ve vizyon etkinlikleri düzenlenecek. İlahiyat fakülteleriyle iş birlikleri geliştirilecek ve başta alan dersleri olmak üzere çocuklarımızın mesleki gelişimlerine yönelik akademik koçluk sistemi yapılandırılacak. Çocuklarımızın başta ilahiyat fakülteleri olmak üzere yükseköğretim kurumları tarafından düzenlenen bilimsel etkinliklere katılımı desteklenecek.

İmam Hatiplerimizin Niteliği ve Kalitesi

Türkiye ölçeğinde 5 bin 214 İmam Hatip Okulunda 1 milyon 300 bin civarında öğrencimiz bu okullara devam ediyor. Bu öğrencilerimiz sadece nicel olarak değil nitel olarak da çok büyük mesafe alıyor. 2019 YKS'de ilk binde 130 İmam Hatip Liseli öğrencimiz başarılı oldu. TÜBİTAK proje yarışmasına katılan proje sayılarının yüzde 16 artış gösterirken, İmam Hatip Okulların TÜBİTAK proje artış oranı ise yüzde 45 şeklinde gerçekleşti. Hiç kuşkusuz bu örnekler ilerleyen zamanda 2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda İmam Hatip Okullarındaki başarılı uygulamaların yaygınlaştırılmasını beraberinde getirecektir.

 

Kas

Okulumuza ait mescit kontrol edildi.Mescit  temizliği ve düzenlenmesi yapıldı.Mescit namaz kılmaya uygundur.Daha önceki senelerde bir çok eksilik giderilmiş olup şu anda herhangi eksiği mevcut değildir.

Kas

ÇOCUK VE GENÇ PSİKOLOJİSİ,ERGENLİK DÖNEMİ VE SORUNLARI,ERGENLERLE ETKİLİ İLETİŞİM

Okulumuza görevlendirilerek gelen Yolbaşı  Mehmet Akif Ersoy  Rehberlik ve Danışman Öğretmeni olan Fadime Ceren  Koç tarafından öğrencilerimize Çocuk ve genç Psikolojisi,Ergenlik Dönemi ve Sorunları,Ergenlerle  etkili iletişim üzerinde seminer verdi.Böylelikle ergenliğin özel bir dönem olduğu ve buna göre hareket edilmesi gerektiğini aşağıdaki şekilde ifade etti.

İnsanın doğumundan ölümüne kadar olan yaşam süresi değişik evrelere ayrılmıştır.

·         Bebeklik

·         Çocukluk

·         Ergenlik

·         Yetişkinlik

·         Yaşlılık

·         Ergenlik dönemi 12-25 yaş arasını kapsayan bir dönemi ifade etmektedir. 

·          

·      ERGENLİK NEDİR?

Ergenlik dönemi;  biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan bir gelişme ve olgunlaşmanın yer aldığı çocukluktan erişkinliğe geçiş dönemidir.

ERGENLİKTE NELER DEĞİŞİR?

Ergenlik döneminde fiziksel değişimin yanında, sosyal ilişkilerde ve psikolojik olarak bir değişim ve gelişim yaşanır. Bu gelişim ve değişimler kızlarda ve erkeklerde farklılık gösterir

FİZİKSEL-BEDENSEL GELİŞİM

Ergenlik döneminin tüm aşamaları ve olayları bütün bireylerde aynı sırayı izlemekle birlikte  zamanlaması bireyden bireye büyük farklılık gösterebilir. Ortalama olarak kızlar ,erkeklerden 1,5-2 yaş önce buluğa girerler ve ergenlik dönemi aşağı yukarı altı yıl sürer.

Fiziksel değişimin en önemli habercisi boy uzamasıdır. Tüm ergenlik dönemi boyunca kızlar 18-23 cm erkekler ise 25-30 cm uzar.Kızlar ergenliğe erkeklerden daha önce girdikleri için erkeklerden daha uzundurlar. Erkekler, 14 yaş civarında kızlara ulaşırlar ve onları geçerler.  Aynı zamanda, 12-14 yaşları arasında kızlar erkeklerden daha ağırdır. Boy uzaması kızlarda  16-18 yaşlarında, erkeklerde  18-20 yaşlarında durur. 

Erkeklerde vücut ağırlığı artar fakat kilolu denilen şekilde değildir. Aksine kilo verme ihtimalleri yüksektir. Ergenlik dönemi süresince beden ağırlığı kızlarda  16 kg erkeklerde 20 kg artar.

CİNSİYET ÖZELLİKLERİNDE DEĞİŞİM

 ERKEKLERDE DEĞİŞİM

Erkekler de ergenliğe girmekle beraber cinsel bölgede, koltuk altlarında ve göğüs bölgesinde kıllanma görülmektedir. Kimi ergenlerde 12-13 yaşlarında kimi ergenlerde 14-15 yaşlarına doğru kıllanmalar belirginleşmeye başlamaktadır.

Sakallar diğer bölgelerdeki kıllanmalara göre geç bir süreç izleyebilir. 17-18 yaşına kadar belirgin bir sakallanma görülmemesi normaldir. Deri kalınlaşmaya ve sert bir görünüm kazanmaya başlamıştır.

KIZLARDA DEĞİŞİM

Kızlar ergenliğe 13 yaş civarında yani, erkeklere göre 2-3 yaş önce girmektedir. Kızlarda ergenlik dönemine girildiğinin habercisi ay halinin görülmesidir. Ay hali bireyin çocuk yapabilecek bir olgunluğa eriştiğinin belirtisidir. Her 28 günde bir başlayan ve ortalama 5-6 gün süren bu kanama menapoz dönemine yani 40-50 yaşlarına kadar sürer.

İlk ay halinden sonra 1-2 yıl ay halleri düzensiz olmaktadır.  İlk ay hallerinde baş ağrıları, sırt ağrıları, kusmalar, kramplar, karın ağrıları, deri döküntüleri, bayılmalar, bacak ve bilekte şişmeler görülebilir. Bunların etkisiyle kızlar yorgun, huzursuz, sinirli, psikolojik bir çöküntü içinde olabilirler. Ay halleri normal düzenine girdikçe bu düzensizlikler de kaybolur.

 DUYGUSAL-BİLİŞSEL GELİŞİM VE DEĞİŞİMLER

Ergenliğin başlarındaki büyümenin hızlı oluşu, biyolojik-cinsel gelişmeye eşlik eden hormonal salgılar buluğda ve onu izleyen yıllardaki ergenin hem duygularında, hem de davranış ve tutumlarında belirgin farklılıklar sergilemesine neden olur.

ERGENLİKTE YAŞANAN DUYGUSAL DEĞİŞİMLER

·         Kendine Güvensizlik

·         Duyguların Yoğunluğunda Artış

·         Aşık Olma

·         Mahcubiyet ve Çekingenlik

·         Aşırı Hayal Kurma

·         Tedirgin ve Huzursuz Olma

·         Yalnız Kalma İsteği

·         Çalışmaya Karşı İsteksizlik

·         Çabuk Heyecanlanma

·         Otoriteye karşı direniş

·         Alınganlık  

 

·         ERGENLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN NOKTALAR

Vücut Bakım Ve Temizliğine Dikkat : Ağız ve diş sağlığını korumak için, dişler günde iki kez, yemeklerden sonra, 3 dakika kadar kuralına uygun biçimde macun ile fırçalanmalı ve diş ipi kullanılmalıdır. Bunun yanında yılda iki kez diş hekimine giderek muayene olmak, sonradan diş sağlığının bozulması nedeniyle yaşanabilecek sıkıntıları önlemeye yetecektir.

Tırnakların da haftada bir kez kesilmesi ve sık sık tırnak fırçasıyla fırçalanarak yıkanması uygun olur.

Ergenlikle birlikte hormonların etkisi ile, koltuk altı ve kasık bölgesinde tüylenme başlar. Tüyler, bu bölgedeki ter ve yağ bezlerinin, üreme organlarının salgıladığı kokuların çevreye yayılmasına, temizlenmediğinde de enfeksiyonlara neden olabilir. Bu nedenle uzadıklarında uygun yöntemler kullanılarak giderilmelidir. Bunları kullanırken dikkatli olunmalı ve kullanımı önceden çok iyi öğrenilmelidir.

Kasık bölgesinin derisi sık sık temizlenerek kurulanmalıdır. Deri asitliğine uygun temizlik maddeleri ile köpürtülerek yıkanan bölge, durulanıp iyice kurulanmalı. Hoş olmayan koku ve salgıların giderilmesinin yanında, bu uygulama enfeksiyon gelişme tehlikesini azaltacaktır.

ARKADAŞLIK İLİŞKİLERİ (Doğru Arkadaş Seçimi)

Duygusal olarak bekli de en çok etkilendiğiniz konulardan biri de arkadaşlarınıza " Hayır" diyememek olabilir

Yanlış Arkadaş Seçimi ;

·         KAVGA-ŞİDDET,

·         SUÇ İŞLEME,

·         ALKOL-MADDE BAĞIMLILIĞI,

·         KÖTÜ BİR GELECEK vb. ile karşılaşmamıza neden olabilir.

GELECEK PLANLAMA :Artık yetişkin bir birey oluyoruz ve sorumluluklarımız artıyor. Geleceğimizi garanti altına almak için gideceğimiz yolu seçmemiz lazım

 

 

Mrt

Midyat Yolbaşı Halid Bin Velid İmama Hatip Ortaokul Müdürlüğü olarak 14 Öğretmen ve İdareci,118 Öğrencimize  uygulamalı depremden korunma,yangına müdahale ve kurtarma eğitimi verildi.

Mrt

OKULUMUZ COORONA VİRÜS NEDENİYLE  BAŞTAN AŞAĞI DEZENFEKTE EDİLDİ.

Şbt

ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARI VE BAŞARISIZLIKLARI  ARA ARA ÖĞRETMENLERLE  VE VELİLERLE YAPILAN TOPLANTILARLA DEĞERLENDİRDİK.8.SINIF ÖĞRENCİLERİNE KOÇLUK SİSTEMİ YAPILDI.ÖĞRETMENLER BİREBİR KOÇLUK YAPTIĞI ÖĞRENCİNİN ÇALIŞMALARINI YAKINDAN TAKİP ETTİLER.TAKİBİNDEN SONRA GEREKLİ ÇALIŞMALARI YAPMAYAN ÖĞRENCİNİN DURUMUNU GÖRÜŞMEK İÇİN ÖĞRENCİ VELİSİ OKULA ÇAĞRILDI.ÖĞRENCİ VELİSİYLE GEREK ÖĞRETMEN OLSUN GEREKSE İDARE OLSUN İŞBİRLİĞİ İÇERİSİNDE OLUNDU.

OKULUMUZA YENİ GELEN 5.SINIF ÖĞRENCİLERİNDEN OKUMA YAZMA KONUSUNDA SIKINTILARI OLANLAR  TESPİT EDİLDİ.TESPİT EDİLDİKTEN SONRA GÖNÜLLÜLÜK ESASLI OLARAK OKUMA YAZMA KONUSUNDA SIKINTILI OLAN ÖĞRENCİLERİMİZLE BİREBİR İLGİLENDİLER.BÖYLELİKLE OKUMA YAZMA KONUSUNDA SIKINTILARI OLAN ÖĞRENCİLERİN SIKINTISI GİDERİLMİŞ OLUNDU.

ÖĞRENCİLERE VELİ ZİYARETLERİ YAPILDI.ÖĞRENCİNİN ÇALIŞMA KOŞULLARINA BAKILDI.İDARE-ÖĞRETMEN VE VELİ İLE ÖĞRENCİNİN BAŞARISIZ OLMASINDAKİ SEBEPLERİN NELER OLABİLECEĞİNİ TARTIŞTIK.VELİLERE ÖĞRENCİNİN EVDEYKEN ÇALIŞMALARININ YAKINDAN TAKİBİNİN SAĞLANMASI GEREKTİĞİ VURGULANDI.

 

Şbt

OKULUMUZDAKİ ÖĞRENCİLERİN AHLAKİ YÖNLERİ,AKADEMİK BAŞARILARI VE SOSYAL YAŞANTILARIYLA İLGİLİ DAVRANIŞLARI GÖZDEN GEÇİRİLDİ.OKULUMUZDA MADDİ DURUMU YETERSİZ OLUP AKADEMİK BAŞARILARINDA BİR ADIM GERİDE OLMASINA NEDEN OLACAK TÜM SORUNLAR KONUŞULDU VE BUNLARLA İLGİLİ ÇÖZÜMLER ÜRETİLDİ.BÖYLELİKLE AKADAMİK BAŞARILARINI ENGELLEYECEK MADDİ DURUMLARIN ÖNÜNE GEÇİLMİŞ OLUNDU.

8.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZİN MATEMATİK DERSİNDE BAŞARISINI BİR NEBZE ARTIRMAK İÇİN İDARE İLE VELİ GÖRÜŞMELERİ YAPILDI.ARA TATİL DÖNEMİNDE MATEMATİK DERSİNDE KURS VERİLDİ.ÖĞRENCİLERİN GELECEKLERİ NOKTASINDA EN İYİ SEVİYEYE GELİNMESİ İÇİN FİKİR ALIŞVERİŞİ YAPILDI.BU KONUDA VELİ-İDARE-ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ İLE BİRLİKTE HAREKET EDİLDİ.OKULUMUZDA 8.SINIFLARA İLÇE GENELİ YAPILAN DENEME SINAVLARININ SONUÇLARI ÖĞRETMENLERLE BİRLİKTE KONUŞULDU.Bİ DE VELİLERE DE WATSAPP GRUPLARINDA DENEME SONUÇLARI PAYLAŞILARAK VELİNİN KENDİ ÖĞRENCİSİNİN AKADEMİK BAŞARISINI GÖREMESİ SAĞLANDI.

OKULUMUZDA AHLAKİ YÖNDEN DAVRANIŞ BOZUKLUĞU YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİMİZLE BİREBİR BU DAVRANIŞIN YANLIŞ OLDUĞU İFADE EDİLDİ.ÇÖZÜLMESİ BİRAZ ZOR OLDUĞU  BİLİNECEK DURUMLAR İÇİNDE VELİ İLE İŞBİRLİĞİ HALİNDE OLUNDU.AYNI ŞEKİLDE ÖĞRENCİSİ VELİSİNİ DİNLEMEDİĞİ DURUMLARDA DA VELİ GELİP İDARE İLE GÖRÜŞEREK UYUMLU BİR ŞEKİLDE DAVRANIŞI DEĞİŞTİRMEYE ÇALIŞTILAR.

OKULUMUZDA DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARININ VERİMLİLİĞİNİ ARTTIRMAK İÇİN DE O GÜN KURSA GELMEYEN ÖĞRENCİLERİN VELİLERİYLE  TELEFONLA  GÖRÜŞÜLDÜ.BÖYLELİKLE  VELİNİN OKUL İLE İRTİBATININ SAĞLANDIĞI GÖRÜLMÜŞ OLUNDU.BU DURUMA BİLİNÇLENEN VELİLERİMİZ ÖĞRENCİSİ KURSA GELEMEYECEĞİ DURUMLAR HAKKINDA İDAREYE BİLGİ VERME İNCELİĞİNİ GÖSTERDİ.BÖYLELİKLE EL BİRLİĞİYLE ÖĞRENCİNİN BAŞARI BASAMAKLARINDA İLERLEMESİ SAĞLANMIŞ OLUNDU.

ÖĞRENCİLERİMİZİN SOSYAL AÇIDAN HERHANGİ BİR PROBLEMLERİ GÖRÜLMEMEKTEDİR.